وب نوشته های یک میرباقری

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

وب نوشته های یک میرباقری

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

وب نوشته های یک میرباقری

*** در عصر تکنولوژی باید همگام با زمان گام نهاد... ***
در این وبلاگ تمام تلاش ما این است که تمامی مطالب حاصل ذهن و قلم خودمان باشد نه صرفاً کپی برداری از نوشته های دیگران... هر آنچه پیش آید و می اندیشیم که شاید مفید و نیک باشد می نگاریم به امید آنکه به مذاق مخاطبان گرانقدر خوش آید.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

گاهی فقط یک حرف!

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۳۱ ب.ظ

problems solutions

حتماً برای شما هم پیش اومده که درحال کار کردن با مشکلات عجیب و غریبی مواجه بشید و ساعت ها وقت بزارید و اعصابتون بهم بریزه و نتونید مشکل رو حل کنید. خب طبیعیه زیاد نگران نباشید! برید یه لیوان آب بخورید و ریلکس باشید تا بببینیم چی میشه!

این مسائل برای هرکسی ممکنه پیش بیاد تو هرکاری وجود داره ولی شاید بیش از همه گریبان گیر گیک ها و مخصوصاً قشر برنامه نویس شده باشه و کاملاً این موضوع رو درک می کنند! یه برنامه می نویسی و همه چی درست پیش میره ولی یهو یه جا می بینی زیر و رو می کنی چیزی پیدا نمی کنی و به نتیجه نمی رسی! به تمام کتاب ها و سایت ها سر میزنی و همه چیزو چک می کنی اما میبینی همه چیز درسته و معلوم نیست مشکل از کجاست... اینجاست که قاطی می کنی و محکم میکوبی رو کیبورد بیچاره!

حالا ماجرا چیه و باید چیکار کنیم تا زودتر مشکل حل بشه و به نتیجه برسیم؟!... در این مواقع چه باید کرد؟!... اصلاً چرا اینطوری میشه؟!
خب یکم صبر داشته باشین!... چند ماهه به دنیا اومدین... ای بابا!!!...اصلاً چقدر سؤال می پرسین خب چند لحظه وقت بزارین و این مطلب رو بخونید تا بیشتر در موردش صحبت کنیم!(نویسندۀ بی اعصابه داریم؟!)

patience

حوصله، حوصله و باز هم حوصله...!

خب چیزی که معلومه اینه که قطعاً یک جای کار می لنگه و باید برطرف بشه و برای اینکار قطعاً به زمان و حوصلۀ کافی نیازه و با عجله نمیشه به نتیجه رسید. اگر اون لحظه زمان کافی ندارید و برای کار دیگه ای عجله دارید بیخود فکرتون رو درگیر نکنید، بزارید سر فرصت این کار رو انجام بدید. باید درست و حسابی بشینید و وقت بزارید و بررسی کنید و اصلاً به این فکر نکنید که وقتتون داره تلف میشه و باید سریع همه چی رو حل کنید... باید بپذیرید که این هم بخشی از کارتونه و خیلی هم مهمه پس عجله بی فایدست. از قدیم گفتن عجله کار شیطونه! خب عجله نکنید دیگه!

Accuracy

دقت کنید دلبندانم!

زیاد پیش میاد که مشکلی که ساعت ها ذهنمون رو درگیر کرده فقط حاصل یه بی دقتی کوچیک بوده و اگر کمی دقت می کردیم این مورد پیش نمیومد. مثلاً تو همین برنامه نویسی گاهی تایپ یک حرف جابجا، یه علامت و... می تونه یه مشکل ایجاد کنه. البته گاهی دوز این بی دقتی بالا میره و اثرات مخرب تری در بر داره و برای رفعش کلی دردسر می کشیم. فکر کنید چند ثانیه بی دقتی مشکلی رو ایجاد کرده که باعث شده چندین ساعت وقتتون برای رفع اون گرفته بشه. پس وقتی خسته یا ناراحتین و تمرکز کافی ندارین بهتره استراحت کنید و هروقت روبه راه شدین شروع به کار کنید.


problems solutions

مطالعه و جستجو کنید

ماشاالله الان تا دلتون بخواد منبع خوب هم تو اینترنت هست و هم کلی کتاب خوب و مفید چاپ شده و در دسترسه.دیگه چی میخواین؟!
وقتی یه مشکلی بوجود میاد که از پسش بر نمیاید و راه حلش به ذهنتون نمی رسه و موندین که چیکار کنید بیخود دست و پا نزنید و به خودتون فشار نیارید... قرار نیست که همۀ آدم ها همه چیز رو کامل بدونن که... پس گوگل چیکارست؟! اگر قرار بود همه چیزو بدونیم اصلاً گوگل رو نمی ساختن که! یه سرچ درست تو گوگل می تونه تو کمترین زمان شما رو به نتیجه برسونه. مثلاً در زمینۀ برنامه نویسی با یه سرچ کوچولو تو سایتی مثل stackoverflow خیلی راحت می تونید به نتیجه برسید و از نظرات و راه حل های متخصصین مختلف بهره مند بشید.


angry

عصبی نشید، ریلکس باشید... آروم!

چرا عصبانی میشی و کیبورد بیچاره رو میشکونی؟! اون چه گناهی کرده.. اصلاً اگر نبود که نمی تونستی کار کنی.. حالا خوبه بشکنه و مجبور بشی کلی پول بدی کیبورد جدید بخری؟! آها...خوبت شد؟!

خب عصبانی نشو دیگه فرزندم! مگه چقدر قراره واسه این پروژۀ مثلاً تجاری پول بگیری که انقدر هم خودت رو داغون می کنی و هم ضرر مالی به خودت میزنی؟!والا... نیست خیلی پول میدن واسه کار!

وقتی عصبانی میشید طبعاً اون حوصله و دقتی که قبلاً گفتم زیر پا گذاشته میشه. دنیا که به آخر نرسیده... ولش کنین!(عجالتاً برین یه لیوان آب تگری بخورین) از کار دست بکشید و چند لحظه استراحت کنید و کاری که شما رو آروم می کنه انجام بدین. وقتی اعصابتون اومد سرجاش دوباره برگردید سر کارتون مطمئن باشید خیلی زودتر و بهتر به نتیجه می رسید و دست آخر خندتون میگیره که چقدر بیخود عصبانی شدین و به زمین و زمون لعنت فرستادین!

 

writing note

درس عبرت بگیرید!

وقتی خلاصه بعد از طی مراحل مختلف به نتیجه رسیدید و تونستید مشکل رو حل کنید حتماً هم اون رو به خاطر بسپارید و هم نکات مهم رو یادداشت کنید و این نکته ها و به عبارتی فوت های کوزه گری رو یه جا نگهداری کنید تا دفعات بعد اگر دوباره به مشکل برخوردید باز قاطی نکنید و راحت بتونید حلش کنید و سردرگم نمونید و باز روز از نو روزی از نو!

اینجوری بعد یه مدت شما یه گنجینه خیلی مهم دارید که پر از نکته های کلیدی و طلاییه و یه وقت دیدی کلی هم قیمتی شد و پولدار شدید! خیلی از کتاب ها و سایت ها از همین جا شروع کردن و خفن شدن!


work resolve problems

راستی یادتون نره سرفرصت مشکل رو بصورت ریشه ای بررسی کنید و ببینید عیب کارتون از کجا بود تا دوباره تکرارش نکنید.
این نکات ریز و مهم خیلی می تونه راهگشا باشه و تو وقت و بازدهی ما خیلی موثره. البته موارد زیادی وجود داره که اینجور مواقع باید درنظر بگیریم و اگر بخوایم درموردش صحبت کنیم خیلی طولانی میشه و از حوصله خارجه و شماها هم که اعصاب ندارین! (همش می زنین کیبورد میشکونین) خیلی سعی کردم مطلب طولانی نشه و مختصر و مفید باشه اما چه کنم که نمیشه... یعنی این پرحرفی نمیزاره!
خب امیدوارم موفق باشید و هرگز تو کاراتون به مشکل برنخورید و اگر برخوردید باهاش دست بدید و خوش و بش کنید و درست و حسابی حلش کنید!

نظرات (۴)

خانم میرباقری ابتدا باید انگیزه از دست رفته رو برگردوند تا آدم اصلا بشینه و کد بزنه؟ که بعد وسطش گیر کنه و بعد اعصابش به هم بریزه... اول جمله سبب باید باشه تا معلول واقع بشه؟
پاسخ:
انشاالله که انگیزه هست و خواهد بود... برای مهندس بن بست وجود ندارد...یا راهی پیدا می کند یا راهی می سازد!
بله اون که صد البته! تکبیر :D من از سال ۷۸ تا جاییش که یادمه کدنویسی می کردم!!!! :| و عاشق کدنویسی بودم... یادمه در مقدمه کتاب  وی بی ۶ نوشته بود نویسنده کتاب (آمریکایی بود) با دیدن برنامه نویسان ثزوتمند و پزشکان بیکار به سمت برنامه نویسی رفت و الان یکی از میلیاردر های امریکاست!! (سال 98 میلادی حدودا!)  ما هم اغفال شدیم فکر کردیم اینجا هم آمریکاست ;) جوون بودیم و خام و رفتیم رشته کامپیوتر!!!
پاسخ:
خام چیه... عاقل بودین شما... من هرگز دوست نداشتم پزشک بشم و ندارم... عشق است مهندسی و فنی کلاً
کلا کامنتای فیس رو کپی پیس کردین :)
پاسخ:
من کپی نکردم آقا امین هر دو جا نوشتن منم هر دو جا جوابشونو دادم.همین!
  • محمد رعیت پیشه
  • حرفاتون درسته اما این نسخه در بعضی موارد جواب نمیده،
    مثلا شما بابت کارتون پولی دریافت نکردید و الان در یک شرایط کاملا پر استرس قراره یک قسمت مهم سایت رو تا یک ساعت دیگه آپلود کنید و از قضا هر چی باگ تو گلوی سایت گیر کرده الان داره توف می کنه تو صورتتون.،
    در همین حین مشکلات شخصی دیگه ای هم داره رو اعصابتون رژه میره.
    در چنین شرایطی یکم کار سخت میشه و احتمالا دلتون می خواد میز رو تو کیس خورد کنید :)
    راستی وبلاگ جالبی دارید، خوشحال میشم به ما هم سر بزنید.
    پاسخ:
    بله متوجه منظورتون هستم... به هرحال اینم یه جورایی برمیگرده به عدم برنامه ریزی درست و اینکه کار مونده واسه یه ساعت آخر و در نتیجه استرسش رفته بالا.
    البته ماها هممون باید یکسری چیزا رو یاد بگیریم یکیشم اینکه واسه هرکاری یه اولویت و ارزشی قائل باشیم و به همون نسبت براش وقت بزاریم.
    ممنون از لطف شما
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی