وب نوشته های یک میرباقری

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

وب نوشته های یک میرباقری

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

وب نوشته های یک میرباقری

*** در عصر تکنولوژی باید همگام با زمان گام نهاد... ***
در این وبلاگ تمام تلاش ما این است که تمامی مطالب حاصل ذهن و قلم خودمان باشد نه صرفاً کپی برداری از نوشته های دیگران... هر آنچه پیش آید و می اندیشیم که شاید مفید و نیک باشد می نگاریم به امید آنکه به مذاق مخاطبان گرانقدر خوش آید.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

اینطوری عیدتون رو شادتر و زیباتر کنید!

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۸:۳۶ ب.ظ

norooz

دیگه کم کم داره بوی عید به مشام میرسه. البته کسایی که خونه تکونی کردن و یا به نوعی در این امر دشوااااار دخیل بودند خیلی زودتر و بهتر این بو رو احساس کردن!

عید همیشه یه رنگ و بوی خاصی داره و یه احساس ویژه ای در آدم ایجاد می کنه مخصوصاً عید نوروز که میشه گفت با همۀ عیدها متفاوته چون با شروع بهار طبیعت و سال جدید همراهه برخلاف عیدی مثل کریسمس که تو زمستون و سرماست و شاید کمتر این حس تازگی رو داشته باشه. البته خب هر عیدی برای همون ملت زیبایی خودشو داره و قصد منم این نیست که بگم کدوم بهتره.

خونه تکونی، خرید عید، سنت های زیبایی که در عید نوروز وجود داره و مفاهیم و نمادهایی که در پس هر یک از عناصر هفت سین هست، آداب و رسومی که در لحظۀ تحویل سال اجرا میشه، دید و بازدید، عیدی دادن  و خیلی چیزای قشنگ دیگه که عید باهاشون مفهوم پیدا می کنه.
شاید خرید عید و لیاس نو و دید و بازدید و گرفتن عیدی از همه بیشتر برای بچه ها جالب و دوست داشتنی باشه و براش لحظه شماری کنن ولی باید اعتراف کرد که همۀ ما تو دلمون عاشق این چیزاییم و تو هر سنی که باشیم از گرفتن عیدی ذوق می کنیم.
تاحالا به این فکر کردید که شاید بعضی کارا باعث بشه که عیدتون زیباتر بشه و لذت بیشتری از نوروز ببرید؟! به نظرم بعضی کارای هر چند کوچیک می تونه یه شادی بزرگ به ما بده که شاید تصورش رو نکنیم. البته راه های رسیدن به شادی زیاده اما می خوام چند مورد کوچیک رو با هم مرور کنیم تا اگر دلتون خواست اجرا کنید و از نتیجه لذت ببرید.(زود بجنبید که وقت کمه!)

خونه تکونی در ابعاد مختلف

home cleaning

در کل خونه تکونی و تمیزی و تحوّل چیز خیلی خوبیه و آدم نیاز داره که هر از چند گاهی تغییراتی رو در جنبه های مختلف زندگیش ایجاد کنه. تمیز کردن خونه و اتاق و محل کارتون جدا از مسائل بهداشتی، میتونه تأثیر خیلی خوبی تو روحیه و راندمان کاریتون ایجاد کنه و حس خوبی به شما بده. اما بهتر از خونه تکونی فیزیکی محل زندگیتون ابنه که دلتون رو خونه تکونی کنید و یه تحوّل اساسی تو زندگیتون ایجاد کنید... اگر خدای ناکرده مثل من رفتار یا عادت های بدی دارید بهتره تلاش کنید که از بین ببریدشون و سال جدید رو با عادت هایی خوب شروع کنید.
اگر تصمیم به انجام کاری گرفتید و تاحالا موفق نشدید انجامش بدید و هی تنبلی می کنید الان بهترین وقته که برنامتون رو عملی کنید.
اگر با کسی قهرید یا بینتون کدورتی ایجاد شده سعی کنید پیش قدم بشید و آَشتی کنید حتی اگر مقصر شما نبودید اصلاً نگید که اون مقصره بنابراین اون باید بیاد عذر بخواد... این حرفا آفت زندگیه و نباید بهشون بها داد. اینکه شما پیش قدم بشید حتی اگر حق با شما بوده و مقصر نیستید و یا اینکه اگر طرف مقابل قبول نکرد که با هم آشتی کنید و رفتار بدی نشون داد بازم اشکالی نداره، مهم اینه که شما کاری رو انجام دادید که درست بوده و از خودتون راضی هستی و وجدانتون آرومه.یکبارم که شده این مسأله رو امتحان کنید تا ببینید چه حس خوبی به شما میده.

سفرۀ هفت سین رو خودتون آماده کنید

سفرۀ هفت سینبا دیدن این جمله یه عده فوری میگن که بابا اینکارا مخصوص خانمهاست و به آقایون مربوط نمیشه یا اینکه میگن ما ذوق و استعداد اینکارارو نداریم. نخیر! اصلاً از این فکرا نکنید که شاکی میشم! اینجور کارا نه محدودیت داره نه استعداد خارق العاده ای می خواد. شما میتونید به ساده ترین شکل یه سفره هفت سین خوشگل بچینید و با سلیقۀ خودتون اونو منحصر به فرد کنید. می تونید هر سال هم طرح جدیدی داشته باشید و اینجوری خودتون رو به عنوان یک فرد خوش ذوق نشون بدید. خود من به شخصه تو عید دیدنی ها به سفره هفت سین خیلی دقت می کنم و جزء اولین چیزایی هستش که به محض ورود توجهم رو به خودش جلب می کنه.
سبزۀ سفره رو خودتون پرورش بدید و سعی نکنید بزارید لحظات آخر از بازار بخرید... اگر دیگه دیدید ناچارید و مثلاً سبزۀ شما خراب شده میتونید برید یکی بخرید(استثناعاً اجازه میدم!)
تخم مرغ ها رو با سیلقۀ خودتون رنگ آمیزی کنید و سعی کنید طرح های جالبی روش بکشید.نقاشی و رنگ آمیزی همیشه حس خوبی به آدم میده. اگرم طرح خاصی به ذهنتون نمیرسه میتونید از تو اینترنت سرچ کنید و کلی از این آموزش ها پیدا کنید و اجراشون کنید. همین امروز خودم چندین مدلش رو دیدم. واسه سبزه هم همینطور اگر بلد نیستید چیکار کنید اینترنت و گوگل عزیز در خدمت شماست!
اینکارا شاید بی ارزش جلوه کنند و فکر کنید چه اهمیتی داره که از بیرون بخرید یا خودتون آماده کنید اما شک نکنید که تأثیر عجیبی تو روحیون میزاره و حس زائد الوصفی به شما میده مخصوصاً اگر کارتون خوب از آب در بیاد و مهمون ها با دیدن شاهکارهاتون حسابی به به و چه چه و تحسین کنند! جدا از اینها شما هفت سینی خواهید داشت که متفاوته و یه جور برند برای شما محسوب میشه.

 

یه چیز نو بخرید!

shoping

تعجب نکنید... میدونم الان قیمت ها بالاست و بودجۀ شما هم لابد مثل من کمه ولی نگران نباشید! نیاز نیست کل سِت وسایل و لباسهاتون رو تغییر بدید و چیزهای نو و گرون قیمت بخرید و قبلی ها رو بندازید دور. اگر لباس هاتون مناسب و تمیز هستند می تونید از همونا استفاده کنید ولی اگر می تونید یه چیز نو و جدید خیلی کوچیک مثل جوراب، مسواک، خودکار و یا هرچیز دیگه که دوست دارید بخرید. حس تازگی همیشه خوب و مفیده و آدم رو شاد می کنه. واسه همینم هست که بچه ها همیشه از خریدن چیزای جدید کلی ذوق می کنند و منتظر عیدن تا لباس های نو بخرن و باهاشون پُز بدن! البته خب اونا بچه ان متوجه نیستن که پُز دادن کار خوبی نیست ولی شما ماشاالله با کمالات هستید و خودتون بهتر از همه این چیزا رو می دونید.


برای دیگران هدیه بخرید!

gift giving

باور کنید به شخصه عاشق این یک موردم! اصلاً خیلی عالیه... اونقدری که هدیه دادن به دیگران منو خوشحال میکنه، هدیه گرفتن خوشحالم نمی کنه و این همیشه برای خیلی از اطرافیانم عجیب بوده و باورش سخته براشون که چرا من همچینم!
اینکه کسی رو با یه چیز کوچیک و ساده خوشحال کنی مخصوصاً وقتی متوجه بشی که خیلی از هدیۀ شما خوشش اومده،خیلی صحنۀ قشنگیه و به جرآت میتونم بگم حاضر نیستم این لحظه و حس رو با چیزی عوض کنم.
تو این مورد هم نیاز به ولخرجی و هزینۀ زیاد نیست،هدیه هر چیزی می تونه باشه و به سلیقۀ شما و کسی که قصد دارید بهش هدیه بدید برمیگرده. از کتاب و عروسک و چیزای فانتزی گرفته تا مثلاً یک شاخه گل،کارت پستال یا شعر و دست نوشتۀ زیبا که خودتون آماده کردین. اگرم خیلی پولدارید و وضعتون توپه می تونید چیزای گرونتر هم بخرید چه اشکالی داره خیلی هم عالیه! مثلاً" لپ تاپ، تبلت، اسمارت فون، پخش کنندۀ موزیک، حافظۀ خارجی یا همون هارد اکسترنال خودمون و کلی چیز خفن دیگه که هرکسی آرزوشه هدیه بگیره! مخصوصاً اگر یه گیک باشه! البته واسه این چیزا قبلش با طرف هماهنگ کنید که یه وقت یه چیز تکراری یا چیزی که بهش نیاز نداره یا دوستش نداره نخرید! مثلاً ممکنه طرف یه گوشی اپل بخواد و شما برید 1100 بخرید براش! خوب نیست دیگه جانم، هماهنگ کنید لطفاً... اَه!!
ضمناً نکتۀ خیلی خیلی مهم اینه که حتماً سعی کنید هدیه هایی که میخرید خودتون با سلیقۀ خودتون کادو کنید چون این خودش یه هدیۀ جداگانست و نشان از ارزشیه که اون فرد برای شما داره و باعث شده براش وقت بزارید.
مواردی که گفتم به شخصه تجربه کردم و لذت بردم و لازم دونستم که بنویسم تا شما هم اگر دوست داشتید امتحان کنید و لذت ببرید. البته موارد بسیار زیاد دیگه ای هم هست که اگر قرار باشه بنویسم خیلی طولانی میشه و شما حوصلۀ خوندنش رو پیدا نمی کنید. پس بقیه رو خودتون پیدا کنید و به زندگیتون رنگ و بوی زیبا و نویی بدید و از نتیجه مشعوف بشید و به قول خودمون حالشو ببرید! همه چیزو که نباید ما بهتون بگیم یا از اینترنت و اینور و اونور پیدا کنید.
اینم بگم که با پیدا کردن این میانبرهای سحرآمیز هر روزتون میتونه عید و نوروز باشه.
به قول فامیل دور: هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز...

نظرات (۱)

سلام بزرگوار وبلاگ زیبایی دارید ارزوی موفقییت دارم در ظمن از مطالب شما چگونه میشه استفاده کرد چگونه باید اجازه گرفت موفق باشید
پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست . برای مطالب هم اگر مفید باشه و به درد کسی بخوره خوشحال میشم و مانعی نداره استفاده کنه.
کپی که می کنید خود سیستم وبلاگ طوری تنظیم شده که به صورت اتوماتیک ته متن می نویسه برگرفته شده از: Mirbagheri.Blog.ir
طبعاً اگر با ذکر منبع باشه بهتره و ممنون میشم.
از توجه شما سپاسگذارم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی